header

Nieuwsarchief


facebookTwitter

Gebruik van media binnen het onderzoekend leren

Kinderen onderzoeken de wereld. Zij hebben of krijgen vragen en gaan op zoek naar het antwoord. Zij gebruiken verschillende media bij hun onderzoek en bij het presenteren van hun antwoord. De leerkracht ondersteunt, stuurt en stelt vragen. Zij zorgt ervoor dat de kinderen kennis opdoen en vaardigheden leren. De voorbeelden op deze pagina zijn uit oktober-november in groep 3.

Oriƫntatiefase

Uitstapje naar het bos; klimmen, bouwen en verzamelen

De bos vondsten worden bekeken en besproken en dan opgehangen in de klas.

De bos vondsten worden bekeken en besproken en dan opgehangen in de klas.

 

Er worden boeken gelezen over het bos en over de dieren in het bos

Er worden boeken gelezen over het bos en over de dieren in het bos

De onderzoeksfase

Wat eet een uil ?

Wat eet een uil ?

Zo zien we het nog beter!

Zo zien we het nog beter!

Antwoord: muizen!

Antwoord: muizen!

We hebben weer veel nieuwe woorden geleerd

We hebben weer veel nieuwe woorden geleerd

Presenteren van wat geleerd is

Dit weten we nu over de uil

Dit weten we nu over de uil

De uil eet een muis. Hij slikt de muis in een keer door. Hij braakt een braakbal.

De uil eet een muis. Hij slikt de muis in een keer door. Hij braakt een braakbal.

Verder naar ‘informatie voor toekomstige ouders’

Terug naar ‘over de Zuiderzee’

Terug naar welkomspagina